اتحاد مسلمین، به معنای انصراف مسلمین و فِرَق گوناگون از عقاید خاص کلامی و فقهی خودشان نیست.

وحدت در کلام رهبری

123

دو عامل عمده و کلی در مقابل وحدت وجود دارد، باید اینها را علاج کرد:

یک عامل، عامل درونی ماست: تعصبهای ما، پایبندیهای ما به عقاید خودمان؛ هر گروهی برای خودش. باید بر این فائق آمد. ایمان به مبادی خود و اصول و عقائد خود چیز بسیار خوب و پسندیده‌ای است؛ پافشاری بر آن هم خوب است؛ اما این نباید از مرز اثبات به مرز نفی و همراه با تعرض و دشمنی و عداوت تجاوز کند. برادرانی که در مجموعه‌ی امت اسلامی هستند، احترام یکدیگر را حفظ کنند؛ عقاید خودشان را هم میخواهند حفظ کنند، حفظ کنند؛ اما احترام به دیگران، حدود دیگران، حقوق دیگران و حرمت افکار و عقاید آنها را نگه دارند و بحث و مجادله را برای مجالس علمی بگذارند. علما و اهل فن، میخواهند بنشینند مباحثات مذهبی کنند، بکنند؛ اما مباحثه‌ی مذهبىِ عالمانه و در محفل علمی، با بدگوئی به یکدیگر در علن، در سطح افکار عمومی، در مخاطبه‌ی با افکاری که قدرت تجزیه و تحلیل علمی ندارند، فرق میکند؛ این را بایستی علما مهار کنند؛ مسئولان باید مهار کنند. همه‌ی گروه‌های مسلمان در این مورد وظیفه دارند. شیعه هم وظیفه دارد، سنی هم وظیفه دارد؛ باید به سمت اتحاد بروند. این یک عامل که عامل درونی است.

یک عامل بیرونی هم دست مغرضِ تفرقه‌افکنِ دشمنان اسلام است. نباید از این غفلت کرد. نه فقط امروز، بلکه از آن روزی که قدرتهای مسلط سیاسی در دنیا احساس کردند که میتوانند روی ملتها اثر بگذارند، این دست تفرقه‌افکن به وجود آمده و امروز از همیشه شدیدتر است. وسائل ارتباط جمعی، وسائل مدرنی که امروز وجود دارد، این هم کمک میکند. اینها آتش‌افروزند؛ آتش‌افروزند؛ برای تفرقه شعار درست میکنند. باید آگاه بود؛ باید هوشیار بود. متأسفانه یک عده‌ای هم در داخل ملتهای مسلمان و کشورهای مسلمان، میشوند وسیله برای اعمال غرض آن دشمنان اصلی.  خیلی عبرت‌آموز است، شما ملاحظه کنید: دو سال قبل از این، وقتی که جوانان مقاومت لبنان و حزب‌اللَّه لبنان بر اسرائیل غلبه کردند و رژیم صهیونیستی را آنجور ذلیل کردند و این در دنیای اسلام برای مسلمانها یک شکوفائی و یک پیروزی به شمار آمد، بلافاصله دستهای تفرقه‌افکن شروع کردند مسئله شیعه و سنی را مطرح کردن؛ تعصبات مذهبی  را تشدید کردن؛ چه در خود لبنان، چه در منطقه‌ی خاورمیانه و چه در همه‌ی دنیای اسلام. کأنه مسئله‌ی شیعه و سنی تازه به وجود آمده است! برای اینکه امت مسلمان را که در سایه‌ی آن پیروزی بزرگ به یک همدلی نزدیک شده بود، اینها را با مسئله‌ی شیعه و سنی از هم دور کند. این مال دو سال قبل است. ۲۵/۱۲/۱۳۸۷

وحدت در کلام بزرگان

وحدت 7

کلیپ صوتی وحدت در کلام رهبری

منادیان اختلاف و تفرقه

4546

– جاده‌صاف‌کن سلطه غرب و مروج سکولاریسم

جریان منتسب به آقای سید صادق شیرازی که مدیون شهرت نیاکان مبارزی چون میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو و میرزا محمدتقی شیرازی رهبر مبارزه با اشغالگران انگلیسی در عراق بوده و به خط انگلیسی مذهب‌زدایی از سیاست و سکولاریسم آشنایی دارند، انحراف خود را در عرصه عمل از پیشینیان مبارز خویش با دفاع از جدایی دین از سیاست و همراهی با جهان سلطه برملا ساخته‌اند که موارد ذیل شاخص‌های این انحراف بزرگ است:

۱- این جریان در دوره سید محمد شیرازی علیرغم استقبال اولیه از حضرت امام خمینی (ره) در دوره تبعید به عراق و خواندن نماز جماعت پشت سر ایشان، پس از اطلاع از خط مبارزه و نظریه ولایت‌فقیه ایشان، به‌تدریج رابطه خود را با معظم له سرد و سرانجام تیره ساختند، به‌گونه‌ای که پس از استقرار سید محمد شیرازی در کویت او و حامیانش، حملاتی را علیه امام (ره) صورت داده و حتی مدعی تفسیق و تکفیر ایشان شدند.

این روند پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت و علیرغم روشن بودن ماهیت صدام و حامیان شرقی و غربی او در جنگ ۸ ساله جریان شیرازی حتی پس از ورود به جمهوری اسلامی این جنگ را برادرکشی نامیده و با طرح نظریه (ولایت شورای مراجع) مقابل نظریه (ولایت‌فقیه) و حاکمیت ولی‌فقیه موضع‌گیری داشت که سید صادق هم همان را ادامه داده است.

۲- ترویج اسلام خنثی و بی‌اثر و مبارزه با مبانی اسلام انقلابی و در رأس آن ارزشی‌های جهادی و شهادت که با توصیه علنی مداحان و هیئت‌های مذهبی به جمع‌آوری عکس شهدا و مسکوت گذاشتن مفاهیم جهاد و شهادت و اسم نیاوردن از شهیدان تجلی می‌کند. یکی از شروط این جریان در کمک‌هایشان به هیئت‌های مذهبی سخن نگفتن از شهید و شهادت است. همچنین اعضاء وابسته به این جریان در سخنرانی‌های خود هیچ نامی از امام و رهبری نبرده و سکوت نسبت به سرنوشت انقلاب اسلامی را ترجیح می‌دهند.

۳- سکوت جریان شیرازی در برابر جنایات گروهک‌های تکفیری، اشغالگران غربی و جنایات رژیم صهیونیستی همراه با حمله حزب‌الله و سید حسن نصرالله قهرمان مبارزه با سلطه صهیونیست‌ها بر سرزمین‌های اسلامی یکی دیگر از شاخص‌های تفکر سکولار این جریان انحرافی است که در مهم‌ترین مسائل جهان اسلامی موضع انفعالی می‌گیرد.

مطالعه بیشتر….

د- شبکه‌سازی برای ترویج افکار انحرافی

جریان انحرافی شیرازی‌ها با در اختیار داشتن منابع مالی وسیع و حمایت دولت انگلیس و سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی توان بالایی در ایجاد شبکه‌های اجتماعی مجازی و حقیقی دارد که در قالب‌های زیر پیاده شده است.

۱- شبکه مداحان و عناصر تبلیغی:

بهره‌برداری از عواطف و احساسات مذهبی یکی از شیوه‌های توسعه نفوذ این جریان است که با ارتباط‌گیری با هیئت‌های مذهبی، حوزه‌های علمیه، مداحان و طلاب و روحانیون و پیشنهاد کمک‌های مالی و حل مشکلات آن‌ها دنبال می‌شود. هیئت‌ها و مداحانی که گرایش افراطی به تحریک احساسات و استفاده از شیوه‌های نامتعارف و جنجالی مثل قمه‌زنی و اهانت علیه مقدسات اهل سنت دارند، ازجمله اهداف اصلی این جریان برای وصل به شبکه تبلیغی به شمار می‌آیند.

۲- تأسیس مؤسسات دینی:

یکی از شبکه‌های فرهنگی و اجتماعی این جریان با تأسیس حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی اجتماعی مثل کتابخانه و صندوق قرض‌الحسنه شکل‌گرفته که گفته می‌شود به ۱۰۰۰ مؤسسه در زمینه‌های مذهبی، مالی، اجتماعی، علمی و فرهنگی می‌رسد. تنها در داخل کشور ۱۷ حوزه علمیه و ۲۳ کتابخانه و ده‌ها صندوق قرض‌الحسنه در اختیار این جریان انحرافی است.

۳- شبکه وسیع رسانه‌ای:

بهره‌برداری از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای ازجمله ویژگی‌های جریان شیرازی‌ها است که باسخاوت و حمایت انگلیس و سرویس‌های دول غربی تبدیل به شبکه گسترده و توانمندی شده است. این جریان با در اختیار داشتن ده‌ها شبکه ماهواره‌ای و سایت اینترنتی تحت عناوین مقدسی چون شبکه جهانی امام حسین (ع)، شبکه جهانی چهارده معصوم، شبکه ماهواره‌ای فدک، شبکه ماهواره‌ای حضرت ابوالفضل، شبکه جهانی مرجعیت، شبکه القائم، سایت عقاید شیعه، سایت حرم امام حسین (ع) و… به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی و … فعالیت می‌کند. این شبکه‌ها در حالی با بهترین کیفیت اداره می‌شوند که رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم قرار داشته و حتی به شبکه قرآن جمهوری آ سلامی ایران اجازه فعالیت داده نمی‌شود. جالب اینکه شبکه فدک که توسط یاسرالحبیب داماد سید مجتبی شیرازی اداره می‌شود در لندن قرار داشته و هیچ مزاحمتی از سوی انگلیس علیه آن صورت نمی‌گیرد.

مطالعه بیشتر ….

۴- ارتباط آشکار با پیراستعمار و سرویس‌های اطلاعاتی:

نه‌تنها شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی این جریان بدون هیچ‌گونه مزاحمتی با عناوین مذهبی فعال می‌باشند و انتقال پول به‌راحتی از طریق شبکه‌های بانکی کشورهای مختلف برای آن‌ها مقدور است، عناصر اصلی شبکه‌های رسانه‌ای آن‌ها در انگلیس مستقر می‌باشند. عناصر اصلی که در دامن پیر استعمار مشغول فرقه سازی هستند، عبارت‌اند از مجتبی شیرازی و یاسر الحبیب داماد وی که چند سال قبل، پس از اهانت به عایشه و مقدسات اهل سنت توسط عوامل پلیس کویت دستگیر و به اعدام محکوم اما با وساطت انگلیسی‌ها آزاد و به لندن منتقل و الا آن نه‌تنها شبکه ماهواره بلکه حوزه علمیه امامین العسکرین را هم در انگلیس مدیریت می‌کنند جالب‌تر اینکه او در لندن حسینیه‌ای نیز به اسم رسول اعظم راه‌اندازی و مراسم قمه‌زنی را روزهای تاسوعا و عاشورا با تأمین پلیس انگلیس در خیابان منتهی به این حسینیه و درملأعام برگزار می‌کند. دولت انگلیس هم با اعزام تعدادی آمبولانس، مداوای مجروحان و عزاداران قمه‌زن را پشتیبانی می‌کند. همچنین این جریان علی‌رغم تندروی‌های مذهبی در کویت که در دوره راه‌اندازی هیئت خدام المهدی انجام می‌داد و الآن هم در هیئت‌های خود دنبال می‌کند، هیچ محدودیتی برای تردد به کشور کویت ندارد که از همسویی عملکرد آن با خواسته‌های سرویس‌های امنیتی کشورهای عربی حکایت می‌کند.

وزیر اطلاعات بابیان کشف شبکه ارتباطی میان سرویس‌های جاسوسی با جریان تندروی شیرازی می‌گوید: «این عناصر افراطی دانسته یا ندانسته به دام سرویس‌های اطلاعاتی غرب می‌افتند. این سرویس‌ها گاه مستقیم و یا با یک یا چند واسطه به آنان مرتبط می‌شوند و آنان را مدیریت می‌کنند، به‌طوری‌که گاهی خود آن فرقه‌ها هم متوجه نمی‌شود توسط این سرویس‌ها مدیریت می‌شوند. طبق اطلاعاتی که داریم یک سلسله کانال‌های ماهواره‌ای که برنامه‌های مغایر با وحدت امت اسلام پخش می‌کردند متصل به سرویس‌های انگلستان بودند و از طرف آن‌ها خط دهی می‌شدند.

ما حتی قرائنی داریم که با دو، سه واسطه به این‌ها کمک مالی می‌کرد و در چهره انسان متدینی که می‌خواهد خمس مالش را به این‌ها اهدا کند به این شبکه‌ها کمک می‌شد، چراکه این رسانه‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای با کمترین هزینه اهداف آنان را مبنی بر ایجاد اختلاف میان مسلمانان محقق می‌سازند.»

معرفی کتاب

علامه شرف الدین،نویسنده کتاب المراجعات در سال ۱۳۳۱ هجری قمری به مصر رفته و با «شیخ سلیم بشری»،رئیس دانشگاه الازهر دیدار می کند.این دیدار باعث مباحثه آن دو در حول اعتقادات شیعه و سنی می‌شود که به صورت ۱۱۲ نامه ادامه پیدا می‌کند و این نامه ها در کتاب المراجعات جمع‌ آوری شده ‌است.

رمز فایل : www.yjc.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>